05 May, 2009

文字

不宜外出,不宜接吻的日子,最好一個人窩在家中,埋在文字裏,一字一句一,連著標點,咀嚼、吞噬。

找來了陳寧的「風格練習」。老實說我還是較愛「八月寧靜」,也許是因為文字,也許不過是封面的紙質。我愛剎了第一版的質感。

某天我說,如果我有一個女兒,我要叫她做陳寧。
我喜歡單字,寧。我不知何故,認為會冠上這樣的一個姓氏,陳。

純屬巧合,或是不。

還終於找來了黃碧雲的。上一代的寫書人。據說讀起來像自找麻煩,編排有夠複雜的文章。

正好可以專心讀。專心於讀一本書、做一件事情,比專心於一個人,都少一點膽戰心驚。

...

在公開的地方移除blog link。 也移走了從前的blog link。
大概是排除了,從過去認識現在的可能,尤其擦身而過的。

若不曾參與我的過去,沒必要去知道。讀了也沒法正確詮釋。

...

我開始怕去讀了。那些斷續的對話。我不要見證那重複的事情,那怕不過是千萬分一的機會。那些標點語調熟悉得讓我怕。

4 comments:

Anonymous said...

"Music speaks louder than words" ~ Charlie Parker

Da, I always enjoy reading your blog. Always reflective, always lively. Somehow, a touch of music, especially jazz, may add more colours in your life.

Always believe in love and long live, us, Tarus!!

Dada said...

Hey dear, u know what, i am STILL so so happy to have you, be my soulmate, though we aren't seeing each other so often nowadays.

Any music you would recommend for me, tarus?

Anonymous said...

Same here.

we are, along with others, always a group, no matter good or bad, alone or together.

For music, you may try her: http://www.youtube.com/watch?v=c8gynGy8pSg

Dada said...

thanks dear. enjoying the music.
and looking forward for our birthday celebration! The 3rd time we celebrate together! wow!